Page 10 - Matematica_si_Explorarea_Mediului_1
P. 10

Competenţe generale și competențe specifice


        1. Utilizarea numerelor în calcule elementare        4.  Generarea  unor  explicaţii  simple  prin  folosirea
        1.1. Scrierea, citirea şi formarea numerelor până la 100   unor elemente de logică
        1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-100        4.1. Formularea rezultatelor unor observaţii, folosind câţiva
        1.3.  Ordonarea  numerelor  în  concentrul  0-100,  folosind  termeni  ştiinţifici,  reprezentări  prin  desene  şi  operatorii
        poziţionarea pe axa numerelor, estimări, aproximări   logici „şi”, „sau”, „nu”
        1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în  4.2.  Identificarea  unor  consecinţe  ale  unor  acţiuni,
        concentrul 0-100, recurgând frecvent la numărare     fenomene, procese simple
        1.5. Efectuarea de adunări repetate/ scăderi repetate prin  5. Rezolvarea de probleme pornind de la sortarea şi
        numărare şi reprezentări obiectuale în concentrul 0-100   reprezentarea unor date
        1.6.  Utilizarea  unor  denumiri  şi  simboluri  matematice   5.1. Sortarea şi clasificarea unor date din mediul apropiat
        (termen, sumă, total, diferenţă, <, >, =, +, -) în rezolvarea   pe baza a două criterii
        şi/sau compunerea de probleme                        5.2.  Rezolvarea  de  probleme  simple  în  care  intervin
        2.  Evidenţierea  caracteristicilor  geometrice  ale  unor   operaţii de adunare sau scădere în concentrul 0-100, cu
        obiecte localizate în spaţiul înconjurător           sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice
        2.1.  Orientarea  şi  mişcarea  în  spaţiu  în  raport  cu   6.  Utilizarea  unor  etaloane  convenţionale  pentru
        repere/direcţii  date  folosind  sintagme  de  tipul:  în,  pe,   măsurări şi estimări
        deasupra,  dedesubt,  lângă,  în  faţă,  în  spate,  stânga,
        dreapta, orizontal, vertical, oblic, interior, exterior  6.1.  Utilizarea  unor  măsuri  neconvenţionale  pentru
        2.2.  Recunoaşterea  unor  figuri  şi  corpuri  geometrice  în   determinarea şi compararea capacităţilor şi a lungimilor
        mediul  apropiat  şi  în  reprezentări  plane  accesibile   6.2. Utilizarea unor unităţi de măsură pentru determinarea
        (incluzând  desene,  reproduceri  de  artă,  reprezentări   şi compararea duratelor unor activităţi cotidiene
        schematice)                                          6.3. Realizarea unor schimburi echivalente valoric folosind
        3.  Identificarea  unor  fenomene/  relaţii/  regularităţi/   reprezentări  convenţionale  standard  şi  nonstandard  în
                                                             probleme-joc  simple  de  tip  venituri-cheltuieli,  cu  numere
        structuri din mediul apropiat
        3.1.  Rezolvarea  de  probleme  prin  observarea  unor   din concentrul 0-100
        regularităţi din mediul apropiat                     6.4.  Identificarea  unităţilor  de  măsură  uzuale  pentru
        3.2.  Manifestarea  grijii  pentru  comportarea  corectă  în   lungime,  capacitate  (centimetrul,  litrul)  şi  a  unor
        relaţie cu mediul natural                            instrumente adecvate


                   Fișă de observare sistematică a activității și a comportamentului elevilor
                                                      (model orientativ)



         Nr. crt.                      Comportamentul                       Întotdeauna    Uneori     Niciodată

            1.    A manifestat interes pentru tema unității de învățare.


            2.    A cerut ajutor/ explicații suplimentare la nevoie.


            3.    A realizat corect sarcinile de lucru.


            4.    A colaborat cu ceilalți colegi.

            5.    A găsit soluții inedite în realizarea sarcinilor de lucru.


            6.    A remediat problemele/ a depășit dificultățile ivite.



         8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15