Page 10 - Matematica_si_Explorarea_Mediului_1
P. 10
Competenţe generale și competențe specifice
1. Utilizarea numerelor în calcule elementare 4. Generarea unor explicaţii simple prin folosirea
1.1. Scrierea, citirea şi formarea numerelor până la 100 unor elemente de logică
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-100 4.1. Formularea rezultatelor unor observaţii, folosind câţiva
1.3. Ordonarea numerelor în concentrul 0-100, folosind termeni ştiinţifici, reprezentări prin desene şi operatorii
poziţionarea pe axa numerelor, estimări, aproximări logici „şi”, „sau”, „nu”
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în 4.2. Identificarea unor consecinţe ale unor acţiuni,
concentrul 0-100, recurgând frecvent la numărare fenomene, procese simple
1.5. Efectuarea de adunări repetate/ scăderi repetate prin 5. Rezolvarea de probleme pornind de la sortarea şi
numărare şi reprezentări obiectuale în concentrul 0-100 reprezentarea unor date
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice 5.1. Sortarea şi clasificarea unor date din mediul apropiat
(termen, sumă, total, diferenţă, <, >, =, +, -) în rezolvarea pe baza a două criterii
şi/sau compunerea de probleme 5.2. Rezolvarea de probleme simple în care intervin
2. Evidenţierea caracteristicilor geometrice ale unor operaţii de adunare sau scădere în concentrul 0-100, cu
obiecte localizate în spaţiul înconjurător sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice
2.1. Orientarea şi mişcarea în spaţiu în raport cu 6. Utilizarea unor etaloane convenţionale pentru
repere/direcţii date folosind sintagme de tipul: în, pe, măsurări şi estimări
deasupra, dedesubt, lângă, în faţă, în spate, stânga,
dreapta, orizontal, vertical, oblic, interior, exterior 6.1. Utilizarea unor măsuri neconvenţionale pentru
2.2. Recunoaşterea unor figuri şi corpuri geometrice în determinarea şi compararea capacităţilor şi a lungimilor
mediul apropiat şi în reprezentări plane accesibile 6.2. Utilizarea unor unităţi de măsură pentru determinarea
(incluzând desene, reproduceri de artă, reprezentări şi compararea duratelor unor activităţi cotidiene
schematice) 6.3. Realizarea unor schimburi echivalente valoric folosind
3. Identificarea unor fenomene/ relaţii/ regularităţi/ reprezentări convenţionale standard şi nonstandard în
probleme-joc simple de tip venituri-cheltuieli, cu numere
structuri din mediul apropiat
3.1. Rezolvarea de probleme prin observarea unor din concentrul 0-100
regularităţi din mediul apropiat 6.4. Identificarea unităţilor de măsură uzuale pentru
3.2. Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în lungime, capacitate (centimetrul, litrul) şi a unor
relaţie cu mediul natural instrumente adecvate
Fișă de observare sistematică a activității și a comportamentului elevilor
(model orientativ)
Nr. crt. Comportamentul Întotdeauna Uneori Niciodată
1. A manifestat interes pentru tema unității de învățare.
2. A cerut ajutor/ explicații suplimentare la nevoie.
3. A realizat corect sarcinile de lucru.
4. A colaborat cu ceilalți colegi.
5. A găsit soluții inedite în realizarea sarcinilor de lucru.
6. A remediat problemele/ a depășit dificultățile ivite.
8