Page 137 - Matematica_si_Explorarea_Mediului_2
P. 137

Aplic


       B
            Folosește o ruletă pentru a măsura lungimea clasei, a tablei, înălțimea
          ușii, a dulapului, distanța de la ușă la fereastră. Lucrați în perechi.



        C    Măsoară lungimea laturilor figurilor geometrice de mai jos.













        D   Trasează, cu ajutorul unei rigle, linii orizontale cu lungimi de 2 cm, 5 cm, respectiv 8 cm.


        E    Știind că două pătrățele alăturate din caietul de matematică au lungimea de 1 cm (                      ),
         află câți centimetri parcurge fiecare roboțel.














        F    Calculează.

            79 m +   17 m =               289 cm −  69 cm =                73 mm + 17 mm − 56 mm =
          342 m − 125 m =                 528 cm +  45 cm =                91 mm − 18 mm + 26 mm =


        G    Tino va așeza masa de experimente exact la mijlocul peretelui. Dacă
          lungimea  laboratorului  este  de  14 m,  iar  a  mesei  de  6 m,  află  ce
          distanță, exprimată în metri, rămâne liberă de o parte și de alta a mesei.


        H    Pe  o  lungime  de  90  de  metri  s-au                           Proiect
          amplasat, la distanțe egale, 10 stâlpi de          Măsurați-vă înălțimea și
          electricitate. Calculează distanța dintre        înregistrați rezultatele într-un
          doi stâlpi alăturați.                            tabel al clasei. Ordonați
                                                           crescător rezultatele obținute.






                                                                                                             135
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142