Page 137 - Matematica_si_Explorarea_Mediului_2
P. 137
Aplic
B
Folosește o ruletă pentru a măsura lungimea clasei, a tablei, înălțimea
ușii, a dulapului, distanța de la ușă la fereastră. Lucrați în perechi.
C Măsoară lungimea laturilor figurilor geometrice de mai jos.
D Trasează, cu ajutorul unei rigle, linii orizontale cu lungimi de 2 cm, 5 cm, respectiv 8 cm.
E Știind că două pătrățele alăturate din caietul de matematică au lungimea de 1 cm ( ),
află câți centimetri parcurge fiecare roboțel.
F Calculează.
79 m + 17 m = 289 cm − 69 cm = 73 mm + 17 mm − 56 mm =
342 m − 125 m = 528 cm + 45 cm = 91 mm − 18 mm + 26 mm =
G Tino va așeza masa de experimente exact la mijlocul peretelui. Dacă
lungimea laboratorului este de 14 m, iar a mesei de 6 m, află ce
distanță, exprimată în metri, rămâne liberă de o parte și de alta a mesei.
H Pe o lungime de 90 de metri s-au Proiect
amplasat, la distanțe egale, 10 stâlpi de Măsurați-vă înălțimea și
electricitate. Calculează distanța dintre înregistrați rezultatele într-un
doi stâlpi alăturați. tabel al clasei. Ordonați
crescător rezultatele obținute.
135