Page 105 - Comunicare_în_Limba_Română2
P. 105
3 Scrie pe caiet informația din text sugerată de fiecare imagine.
4 Explică sensul expresiilor:
dăduse colțul ierbii se scăldau în razele soarelui alergă într-un suflet
era tot numai floare să culeagă parfumul adierea vântului
Argumentez Îmi exprim părerea
5 De ce...
iepurașul nu a avut timp să 6 De ce crezi că ghiocelul a fost cel care l-a
privească cireșii cei mari? anunțat pe iepuraș că primăvara sosise?
a înmărmurit el? 7 De ce crezi că cireșul îl considera pe
și-a aplecat cireșul crengile Iepurică prietenul lui?
până aproape de Iepurică?
Aplic
8 Caută în text însușiri pentru: 11 Transcrie din text cuvintele care conțin
grupurile de sunete învățate.
raze cireș cireși
12
Pornind de la imaginea de jos, alcătuiește
buchețele miros enunțuri în care să folosești cuvintele:
Alcătuiește propoziții în care să folosești jucăuși vesel galbene multicolori
aceste expresii.
gingașe și parfumate încântată
9 Scrie și tu expresii frumoase, completând
după modelul: cireș micuț
ghiocel păsări iarbă
frunze flori fluturi
mielușei prieten
10 Desparte în silabe cuvintele:
crânguri iepurașul ghiocel mlădie
culeagă adierea mângâie întinse 13 103
Scrie după dictare ultimele două alineate.