Page 44 - Comunicare_în_Limba_Română2
P. 44
2 Selectează din text și citește:
cuvintele mamei;
enunțul din care afli ce făcea copilașul pe prispă.
3 Caută în text cuvintele care au înțeles asemănător cu:
se găsesc cadou primise ascultător
nicicând din nou cârd zvăpăiat
4
prispa casei puișorii copilașului
cuibul de sub streașină
5 Realizează corespondența între expresiile date și explicația lor.
jocul stolului de păsări mulțimea de rândunele
un popor de rândunele s-au amestecat cu celelalte
s-au pierdut în mulțimea celorlalte pregătirea de plecare a păsărilor
Îmi exprim părerea
6
Cum crezi că se simțea copilul la despărțirea de puișori? De ce?
Aplic Portofoliu 4
7 Transcrie din text câte trei cuvinte care au: Realizează un cuib dintr-o
jumătate de farfurie de carton.
o silabă două silabe trei silabe patru silabe Decorează-l cu fire de lână sau
fâșii de hârtie creponată. Pune în
8 Transcrie al doilea alineat. el un mesaj pentru rândunele,
9 Ordonează alfabetic cuvintele: atunci când se vor întoarce.
rândunele copilaș cuib păsări
streașină stol zbor plecare
10
Dintre cuvintele: copilaș, cocor, corabie, scor, cort,
cortină, decor, ancoră, acordeon, cornet, cocori,
coroană, alege-le doar pe cele care conțin silaba cor.
Scrie-le în caiet.
11
Alcătuiește câte o propoziție în care toate cuvintele să fie formate din:
două silabe trei silabe o silabă
42 Model: două silabe - Nicu are două mere.