Page 119 - Comunicare_în_Limba_Română2
P. 119
2 Completează enunțurile cu informații din text.
Drumul spre școală trecea . a propus să se
oprească. El spunea că au . Considera că la școală e .
Fetița cu fratele ei. Au aruncat și s-au afundat .
În crâng era . Acolo au întâlnit , și .
3 Povestește oral întâmplarea.
Argumentez Invitație la lectură
4 În ce clasă erau cei doi copii? Justifică răspunsul. Fă cunoștință cu Nic
Îmi exprim părerea Năstrușnic, un băiat tare
năzdrăvan, din seria de
5 De ce crezi că cei doi frați erau în aceeași clasă? cărți scrisă de Francesca
6 Crezi că au procedat corect copiii? Găsește cel puțin Simon.
trei argumente prin care să motivezi răspunsul.
Aplic
7 Înlocuiește cuvintele subliniate cu altele cu sens asemănător și scrie enunțurile în caiet.
Copiii au pornit spre școală. Drumul lor trecea pe lângă un crâng. Acolo
era multă larmă și veselie.
S-au luat de mână și s-au afundat în desiș. Au stat să asculte cântecul
păsărelelor. Printre crengile copacilor săreau veverițele.
8 Alcătuiește propoziții în care să folosești expresiile:
umbră deasă mesteceni pletoși tufe verzi
umbră - umbroasă
9 Formează cuvinte noi, pornind de la cele date, după modelul: .
gălăgie plictiseală veselie căldură vișină praf lumină
10 Completează propozițiile cu forma corectă a cuvântului din paranteză.
Drumul (frați) trecea pe lângă o pădure.
Fetița a ascultat îndemnul (frate) său.
Ei ascultau cântecul (păsărele) și urmăreau salturile (veverițe).
Răcoarea (crâng) i-a făcut să uite de școală.
Adierea (vânt) legăna crengile pletoase.
117