Page 123 - Comunicare_în_Limba_Română2
P. 123
3 Răspunde la întrebări.
Ce a crezut puișorul când a văzut bărcuța?
Ce hotărâre a luat?
Cine a încercat să îl oprească? De ce?
Ce argumente i-au adus broscuța și peștișorul?
Ce i-a răspuns puișorul broscuței?
4 Povestește oral primele două alineate.
5 Continuă pe caiet jurnalul dublu.
Trăsăturile puișorului Cuvintele sau acțiunile lui
naiv Credea că poate pluti cu o barcă de hârtie.
îngâmfat
obraznic
neascultător
6 Ce părere ai despre comportamentul puișorului moțat?
7 Desparte în silabe cuvintele:
puișor hârtie stătea apropie întinde împinse peștișor broască
8 Caută în text cuvintele cu sens asemănător pentru:
marginea cuvintele țipă se suie văzu spuse
9 Scrie cuvinte cu sens opus celor date:
malul se apropie strigă se va uda departe plecă voi întinde
10 Alcătuiește propoziții în care cuvintele boboc și broască să aibă alt înțeles decât cel din text.
11 Descoperă finalul întâmplării, ajutându-te de imagini.
Va fi vai și amar
de puful lui!
121