Page 123 - Comunicare_în_Limba_Română2
P. 123

3   Răspunde la întrebări.

                                                      Ce a crezut puișorul când a văzut bărcuța?
                                                      Ce hotărâre a luat?

                                                      Cine a încercat să îl oprească? De ce?
                                                      Ce argumente i-au adus broscuța și peștișorul?

                                                      Ce i-a răspuns puișorul broscuței?
                                             4   Povestește oral primele două alineate.

        5   Continuă pe caiet jurnalul dublu.

                 Trăsăturile puișorului                    Cuvintele sau acțiunile lui
                     naiv                         Credea că poate pluti cu o barcă de hârtie.

                     îngâmfat
                     obraznic

                     neascultător


        6   Ce părere ai despre comportamentul puișorului moțat?

        7   Desparte în silabe cuvintele:

             puișor     hârtie     stătea      apropie     întinde     împinse        peștișor       broască


        8   Caută în text cuvintele cu sens asemănător pentru:

            marginea cuvintele            țipă     se suie      văzu      spuse



        9   Scrie cuvinte cu sens opus celor date:

                 malul     se apropie       strigă    se va uda departe plecă               voi întinde



       10  Alcătuiește propoziții în care cuvintele boboc și broască să aibă alt înțeles decât cel din text.


        11  Descoperă finalul întâmplării, ajutându-te de imagini.


                     Va fi vai și amar
                 de puful lui!










                                                                                                             121
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128