Page 135 - Comunicare_în_Limba_Română2
P. 135
6 Transcrie în ordine întâmplările, așa cum s-au petrecut ele.
Cineva fura merele de aur.
Prâslea a cerut să stea și el la pândă.
În grădina împăratului era un măr cu poame de aur.
Împăratul a pus oșteni să păzească mărul.
7 Alege din acțiunile de mai jos pe cele care se referă la împărat.
a hotărât să taie mărul a stat la pândă a pus oștenii să stea la pândă
a mâncat din merele de aur avea o grădină cum nu se mai văzuse
a vrut să își încerce norocul a tăiat mărul n-a gustat din merele aurite
8 Ce a vrut să spună Prâslea prin cuvintele să-mi încerc și eu norocul?
9 Scrie cuvinte:
cu sens asemănător pentru: cu sens opus pentru:
ostași fiu să pândească puternic noroc niciunul
noroc se pârguiau odată noapte îngrijită atunci
10 Alcătuiește propoziții în care să folosești cuvintele: sa, s-a, sau, s-au.
11 Povestește oral textul.
12 Formulează întrebări pentru răspunsurile de mai jos.
Pomul cu mere de aur creștea în mijlocul grădinii.
Au încercat și flăcăii cei mari să pândească hoțul.
Împăratul hotărî să taie mărul.
13 Completează textul cu semnele de punctuație potrivite.
Prâslea veni în fața împăratului și îi zise
Tată te rog să mă lași și pe mine să pândesc hoțul
Fugi de aici băiete Cum crezi că ai putea tu să faci ce nu au reușit
toți oștenii mei
Prâslea nu renunță până nu îl înduplecă pe tatăl său
133