Page 147 - Comunicare_în_Limba_Română2
P. 147
3 Realizează harta povestirii completând chenarele cu informațiile cerute.
Locul Personajele Desen
Titlul
Timpul Autorul
Descrierea atmosferei
Argumentez Îmi exprim părerea
4 De ce Pippi voia să devină pirat? 5 De ce crezi că Annika și Tommy voiau ca
Pippi să mai rămână în satul lor?
6 De ce copiii mâncau zmeura în tăcere?
Aplic
12 Alcătuiește propoziții în care să folosești
7 Așază în ordine alfabetică cuvintele: expresiile:
îmbietoare zmeură sătuc vară liniște miresme îmbietoare seară minunată
pace verandă flori păsărele școală ciripit de păsărele zmeură parfumată
8 Desparte în silabe cuvintele: 13 Completează propozițiile cu într-o, într-un,
dintr-o, dintr-un.
seară stăteau frumoasă dimineață Întâmplarea se petrece seară de
îmbietoare școală zmeură culeasă vară.
Precizează vocalele și consoanele fiecărui Atmosfera părea desprinsă poveste.
cuvânt. Copiii locuiau sătuc.
9 Scrie câte trei cuvinte care conțin grupurile: Ei mâncau zmeură farfurie.
oa, ia, ea, ua, ie.
10 Scrie cuvinte cu sens asemănător pentru: Annika sări picior de bucurie.
pom se auzea trilul păsărelelor.
trepte verandă ciripit miresme
14 Explică folosirea virgulei în fiecare situație:
pace se va termina culeasă corabie Pippi, Tommy și Annika stăteau pe
11 Găsește cuvinte cu înțeles opus pentru: treptele verandei.
– Pippi, locuiești deja de un an în
seară vară liniște multe frumoasă sătucul nostru.
rămâi se va termina să se întoarcă 15 Dă și tu exemple de folosire a virgulei ca
în situațiile de mai sus. 145