Page 150 - Comunicare_în_Limba_Română2
P. 150
4 Investigația
Mai cunoaștem noi jocurile care îi
încântau pe copiii de altădată?
Ce veți face?
Veți face o investigație în clasă.
De ce veți face?
E un lucru bine știut că părinții copiilor de azi sunt îngrijorați că
apariția jocurilor pe calculator a determinat scăderea interesului celor
mici pentru jocurile de altădată.
Mai cunosc copiii jocurile care îi încântau pe părinții și pe bunicii lor? Câți
dintre ei le mai joacă?
Prin intermediul acestei investigații veți putea afla care sunt jocurile care au
trecut proba timpului și sunt preferate/ jucate cu plăcere și de copiii de azi.
Cum veți investiga?
Veți lucra pe grupe.
Veți stabili cine notează și grupează răspunsurile.
Vă veți folosi de informațiile pe care le aveți de la părinți și bunici, legate de jocurile
preferate de copii de-a lungul vremii, dar și din alte surse de informare: materiale puse .
la dispoziție de învățătoarea voastră/ învățătorul vostru, surse de informare online.
Veți nota pe fișa voastră de investigație:
numele celor mai cunoscute 3-4 jocuri;
materialele necesare pentru fiecare;
regulile acestora (4-5 enunțuri).
Veți nota câteva aspecte interesante/ curiozități legate de
jocurile selectate.
Veți face o prezentare, în fața colegilor, a jocurilor notate
pe fișa voastră.
Veți face un sondaj în rândul colegilor din celelalte grupe,
pentru a stabili câți dintre ei cunosc jocurile pe care le-ați notat
pe fișă.
Veți însemna răspunsurile lor și veți centraliza datele.
Cum veți ști dacă ați reușit?
Veți putea da un răspuns la întrebarea de la care a pornit investigația voastră:
Mai cunoaștem noi jocurile care îi încântau pe copiii de altădată?
Veți folosi investigația ca punct de pornire pentru un proiect intitulat Să salvăm jocurile
copilăriei!
În cadrul proiectului, fiecare dintre elevii clasei va pregăti un joc pentru ora de Dezvoltare
148 personală, explicând colegilor regulile și asumându-și rolul de conducător de joc.