Limba și literatura română pentru clasa a IV-a






Resurse didactice
Despre produs
Limba și literatura română pentru clasa a IV-a (160 de pagini color) este un auxiliar complex, aducând o abordare modernă activităților de învățare.
Textele literare sunt atent selectate, toate urmărind tema centrală a unității de învățare. Ilustrațiile care însoțesc textul literar sunt sugestive, realizate într-o grafică de excepție. Pentru a fi mai ușor de parcurs și analizat, rândurile textelor sunt numerotate, iar cuvintele noi sunt marcate și explicate la vocabular (Bagaj de cuvinte). Informațiile sunt sintetizate și explicate în chenare bine marcate (rubricile Îmi amintesc, Rețin, Mă informez). Pe tot parcursul apar simboluri sugestive, facilitând folosirea corectă a auxiliarului (Citesc și înțeleg, Explorez textul, Înțeleg semnificațiile textului, Exersez dincolo de text, Invitație la lectură).
Temele recapitulative și de evaluare se regăsesc la sfârșitul fiecărei unități de învățare, fiind specificați descriptorii de performanță pentru fiecare item de evaluare.
De-a lungul auxiliarului sunt inserate metode complementare de evaluare, cum sunt portofoliul, proiectul, investigația, autoevaluarea, lucrul în echipă sau pe perechi etc.
Pentru facilitarea demersului didactic, vă punem la dispoziție planificarea calendaristică pe module și proiectarea unităților de învățare.
Cuprins
Unitatea 1 – Din nou la drum 1. Secretul, după Ioana Pârvulescu. Textul literar narativ. Cuvântul-cheie.
Ideea principală
2. Dezbaterea. Textul informativ și funcțional. Afișul
3. Cuvântul. Forma și sensul cuvintelor
4. Cuvântul – parte de vorbire
5. Lămâi, cărți și prieteni, după Jo Cotterill. Jurnal de lectură
Evaluare inițială
Unitatea 2 – Alege să fii bun! 1. Alege să fii bun! după R. J. Palacio
2. Substantivul
3. Cuiul, după Călin Gruia
4. Numărul și genul substantivului
5. Doi băieți în căutarea faptelor bune, după Amy Le Feuvre. Descrierea unui personaj.
Planul simplu de idei. Formule de salut, de permisiune, de solicitare
6. Manifestarea interesului pentru participare la interacțiuni orale
7. Ortografia substantivului
Recapitulare
Evaluare
Unitatea 3 - Înalță-te prin cunoaștere! 1. Toate pânzele sus! după Radu Tudoran 2. Redactarea unei compuneri. Autoevaluare 3. Adjectivul 4. Textul informativ 5. Cireșarii, după Constantin Chiriță 6. Inițierea, menținerea și încheierea unui dialog 7. Factori care îngreunează comunicarea 8. Relatarea unor întâmplări imaginate pe baza unor întrebări de sprijin 9. Ortografia adjectivului Recapitulare Evaluare
Unitatea 4 - Să nu uiți niciodată oameni, țară și colinde! 1. O poveste despre Marea Unire
2. Proiect „Să nu uiți niciodată oameni, țară și colinde!”
3. Tobă de carte, după Florin Bican. Susținerea unei opinii
4. Pronumele personal
5. Colindul colindelor, de Adrian Păunescu
6. Pronumele personal de politețe
Recapitulare
|
Unitatea 5 – Prețuiește-ți neamul! 1. Un ostaș de-al lui Țepeș, după Alexandru Mitru 2.Verbul 3. Toți românii cântă „Hora Unirii”, după Dumitru Almaș. Planul dezvoltat de idei 4. Proiect – Sceneta: Toți românii cântă „Hora Unirii” 5. Persoana verbului 6. Aurel Vlaicu, după Mihail Drumeș 7. Timpul verbului 8. Transformarea dialogului în povestire 9. Ortografia verbului Recapitulare Evaluare Investigație - Români cu care ne mândrim
Unitatea 6 – Iubește-ți familia! 1. Un băiat-model, după Erich Kästner. Cartea poștală 2. Cuvântul – parte de propoziție 3. Relatarea unor întâmplări având ca suport banda desenată 4. Subiectul 5. Bunica din măr, după Mira Lobe 6. Descrierea de tip portret 7. Un tată perfect, după Edith Nesbit 8. Predicatul Recapitulare Evaluare
Unitatea 7 – Fii vesel mereu! 1. În Țara Cuvintelor Anapoda, de Adina Rosetti 2. Acordul predicatului cu subiectul 3. În țara lui Mură-n Gură, de Nina Cassian 4. Propoziția simplă. Propoziția dezvoltată 5. O poveste fără punct și virgulă, de Adina Popescu Recapitulare Evaluare
Unitatea 8 – Ai reușit! Recapitulare finală (1) Recapitulare finală (2) Recapitulare finală (3) Evaluare finală |